piątek, 27 marca 2015

Pain perdu, czyli tosty francuskie z pomarańczą

Ostatnimi czasy częściej zaglądam do kuchni, więc postanowiłam przedstawić Wam moje ostatnie kulinarne osiągnięcie. Zapowiada się na jakiegoś super-hiper-trudnego kurczaka faszerowanego farszem w sosie własnym i nacieranego ziołami prowansalskimi, co? Niespodzianka. Nie chodzi o kurczaka. Chodzi o tosty.
Zaskoczeni?
W sumie tosty nie byle jakie, bo tosty francuskie i to jeszcze ze skórką pomarańczową. A co, odrobina luksusu przy śniadaniu w piękny sobotni poranek jeszcze chyba nikomu nie zaszkodziła ;)

Składniki (2 porcje):
  1. 3 średnie jajka
  2. 1/2 szklanki mleka
  3.  1 pomarańcza
  4. 1 łyżka cukru waniliowego (jeśli nie macie cukru waniliowego możecie też użyć zwykłego, chyba nic się nie stanie)
  5. 1 łyżka masła
  6. kilka kromek chleba lub bagietki
Przygotowanie:

Pomarańczę dokładnie myjemy i ścieramy z niej skórkę z pominięciem białej warstwy pokrywającej owoc - sprawia, że przygotowywana potrawa nabiera gorzkiego smaku, goryczki.

Owoc należy przekroić na pół i z jednej jego połówki wycisnąć sok. Podobno wychodzi ok. 1/2 szklanki, u mnie natomiast - a z dumą muszę przyznać, że niczego nie rozlałam - była najwyżej 1/4. Na szczęście nie ujęło to smaku (choć tosty same w sobie wyszły lekko nadwęglone, mój błąd). Nie macie się więc co martwić powstałą ilością soku.

Do jajek dodajemy mleko, wspomniany sok, cukier waniliowy oraz skórkę z pomarańczy. Wszystko zmieszać tak, by powstała jednolita masa. Polecam "utrzepać ją" widelcem, jeśli nie posiadacie tzw. rózgi.

Następnie na patelni roztapiamy masło. Przygotowany wcześniej chleb maczamy w masie jajecznej i układamy na patelni. Wierzch każdej kromki można dodatkowo polać 1-2 łyżeczkami masy, by wniknęła do wnętrza pieczywa. Grzanki smażymy przez ok. 1-2 minuty, po czym przerzucamy je na drugą stronę.
                                         
                                            

Gotowe pieczywo można posmarować dżemem lub posypać pudrem. Z kolei ta samotna połówka pomarańczy z początku przepisu może posłużyć do udekorowania talerza. Sprawdza się również jako dodatek do samego tosta.

Smacznego ;)
(Wiem, że to po polsku a prezentuję przecież kuchnię francuską. Mało tematycznie, ale za to jaki ze mnie hipster.)

przepis z: www.kwesiasmaku.pl

4 komentarze:

  1. Odpowiedzi
    1. Polecam - są naprawdę pyszne, a przy tym proste do zrobienia ;)

      Usuń
  2. Koniecznie muszę wypróbować Twój przepis bo nigdy nie miałam styczności z tostami francuskimi a ty skoro częściej zaglądasz do kuchni to i częściej pisz notki kulinarne :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Póki nasza kuchnia nie zostanie przeze mnie nadszarpnięta, to mam chęci przesiadywać tam o wiele częściej ;)
      Uwaga, post o musie czekoladowym w drodze! 8)

      Usuń