środa, 13 sierpnia 2014

DIY: decoupage

Hej wszystkim! :)
Dzisiaj przychodzę do Was z DIY z dziedziny decoupage. Mam Wam do pokazania dwa przedmioty, niestety jakość zdjęć nie jest zachwycająca. Padł mi aparat i zdjęcia musiałam zrobić telefonem, ale mam nadzieję, że Wam się spodobają. Teraz może kilka słów o decoupage'u i jego historii:

Decoupage to nic innego, jak ozdabianie starych, niekiedy zniszczonych i niepotrzebnych przedmiotów za pomocą przyklejania do nich powycinanych wzorów z papierowych serwetek czy papieru. Samo słowo pochodzi z języka francuskiego i oznacza właśnie ozdabiać. Uważa się jednak, że sama sztuka pochodzi z Syberii.lecz dzięki plemionom nomadów została przeniesiona dalej, do Chin i na Bliski Wschód, aż w końcu trafiła do Europy. 

Wbrew pozorom do zabawy decoupagem nie potrzeba wiele: wystarczy przedmiot, który chcemy ozdobić, kilka papierowych serwetek, pędzle i klej, np. Vicol. To wystarczy to wykonania prostej, lecz cieszącej oko pracy :)

Jeśli jednak chcecie pójść trochę dalej i np. uzyskać na danym przedmiocie efekt starej, spękanej farby, musicie zaopatrzyć się w specjalne medium do spękań. Poza tym, pomocnymi narzędziami będzie podkład w postaci białej farby akrylowej i zwykła kuchenna gąbka dla lepszego rozprowadzania farby.

Osobiście gdy zaczęłam swoją przygodę z tą techniką zaopatrzyłam się w klej do decoupage'u i książkę obrazującą co i jak trzeba robić. Zawierała ona także kilkanaście fajnych projektów i właśnie z niej korzystałam przy wykonywaniu poszczególnych przedmiotów. A oto i one:



Tak się składa, że moja babcia ma niedługo imieniny, więc pomyślałam, że ta doniczka byłaby całkiem niezłym prezentem ;) Przydałby się jeszcze kwiatek...


       
Drugi przedmiot to chustecznik, do którego zabieram się już od dłuższego czasu. W zasadzie miałam się nim zająć już w zeszłym roku, ale coś mi nie wyszło przy klejeniu i przez to obraziłam się na niego na baaardzo długi czas. Może to i lepiej, bo teraz dostał przynajmniej całkiem sympatyczny motyw:


Do chustecznika mam zamiar dokleić jeszcze białą wstążkę.


Teraz opiszę co po kolei robiłam.W przypadku doniczki było trochę więcej pracy:

1. Czyścimy naczynie.

2. Pokrywamy je białą farbą w celu stworzenia podkładu i czekamy, aż wyschnie (dobrze jest               pokryć ją 2-3 warstwami zarówno na zewnątrz, jak i wewnątrz).

3. Malujemy doniczkę wybranym kolorem i czekamy na jej wyschnięcie (ja używałam farby w               sprayu).

4. Wycięte elementy nakładamy w wybranym miejscu i cienkim pędzelkiem nakładamy klej od           środka motywu w kierunku jego krawędzi.

5. Lakierujemy całość i czekamy na wyschnięcie przedmiotu. Tak jak w przypadku farby, dobrze         jest położyć kilka warstw lakieru, by powierzchnia doniczki stała się gładka.

Z chustecznikiem sprawa była o wiele prostsza: wystarczyło pomalować go białą farbą i nałożyć klej. Później należało przykleić do niego serwetkę za pomocą żelazka i powtórzyć klejenie. Na koniec lakier i gotowe.
Mam nadzieję, że zachęciłam Was do spróbowania swoich sił w tej technice :)
Dobranoc! ;)

15 komentarzy:

  1. Tak to bardzo fajny sposób w tamtym roku szkolnym na technikę robiliśmy Decoupage ja robiłam obrazek :)
    Ale niestety wszystko zabierała nauczycielka :(
    http://karola8399.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Decoupage to bardzo fajna sprawa, szkoda że nie mam do tego cierpliwości i przekładam rysowanie i malowanie po gładkim papierze lub płótnie ponad babranie się w kleju.
    Bardzo podoba mi się ta donica :)

    http://barbar-scrapbook.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fakt, trzeba się uzbroić w spoooorą dawkę cierpliwości, ale późniejszy efekt wynagradza wszystko ^^
      Dziękuję :D

      Usuń
  3. Świetnie Ci to wyszło ;)

    http://perfectly-fashionable.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. pieknie *.*
    zawsze chciałam tego spróbować ale nigdy nie rozumiałam, dzięki tobie nareszcie wiem! :D dziękuje :))

    justsayhei.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki! :)
      Cieszę się, że się podoba i zachęciłam do spróbowania ^^

      Usuń
  5. Ale ta doniczka cudownie wygląda,babci na pewno się spodoba :)
    Może wspólna obserwacja ? CLICK odp u mnie ,ja na pewno sie odwdzięczę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki ;)
      Przykro mi, nie wymieniam się obserwacjami.

      Usuń
  6. Pięknie to wygląda! :)

    http://opinie-telefonow.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Hej mam pytanko mam zrobić takie coś do szkoły i nie wiem jaki jest to lakier pomożesz?? ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Weź zwykły, bezbarwny lakier w sprayu do dekorowania i utrwalania. Możesz go kupić w jakimkolwiek sklepie papierniczym ;)

      Usuń
    2. A mogę to np. utrwalić zwykły lakierem do włosów czy nie bardzo?

      Usuń
    3. Nie bardzo, raczej kiepski pomysł. Może zaszkodzić całej pracy, bo nie jest tak trwały, jak ten konkretny lakier do decoupage'u.

      Usuń